Handelsbetingelser
for Færk Webbureau
Følgende handelsbetingelser er gældende ved enhver aftale – skriftligt og mundtligt – mellem Færk Webbureau og kunden. Det er kundens eget ansvar at læse handelsbetingelserne forud for indgåelse af aftale. Køb af service sker som udgangspunkt kun skriftligt. Fravigelse af disse handelsbetingelser kan kun ske via skriftlig accept fra Færk Webbureau.
Færk Webbureaus handelsbetingelser er sidst revideret: 27.06.2023
1 Generelt
1.1 Virksomhedsinformation
Færk Webbureau
Kamilla Færk Nielsen, ejer
Siøvej 25, 8370 Hadsten
51 60 33 94
kontakt@faerkwebbureau.dk
CVR-nr.: 43009052
2 Serviceydelser
2.1 Design af hjemmesider
Færk Webbureau tilbyder professionelle designservices til oprettelse af forskellige typer hjemmesider, der imødekommer kundens behov og præferencer. Disse services inkluderer:
- Alle typer hjemmesider: Færk Webbureau kan designe og udvikle skræddersyede hjemmesider til kunden baseret på deres specifikke krav og ønsker. Dette kan omfatte hjemmesider til virksomheder, organisationer, enkeltpersoner, begivenheder og meget mere.
- Webshop og online betaling: Færk Webbureau kan oprette en webshop på kundens hjemmeside, der giver dem mulighed for at sælge produkter eller tjenester online. Dette inkluderer også implementering af sikre online betalingsløsninger, såsom kreditkortbetalinger eller andre e-handelsplatforme.
- Bookingsystem: Færk Webbureau kan integrere et bookingsystem på kundens hjemmeside, der muliggør onlinebooking af tjenester, aftaler eller arrangementer. Dette giver kunden og deres kunder mulighed for nemt at planlægge og administrere tidsplaner og reservationer.
- Brugerlogin: Færk Webbureau kan implementere et brugerlogin-system på kundens hjemmeside, der giver brugerne adgang til særlige funktioner eller indhold. Dette kan være relevant for medlemssider, abonnementsbaserede tjenester eller andre situationer, hvor adgangskontrol er nødvendig.
- Grafisk billedredigering af kundens billeder: Færk Webbureau kan redigere og tilpasse kundens billeder grafisk for at sikre, at de passer perfekt til designet af hjemmesiden. Derudover kan Færk Webbureau også tilbyde billeder fra deres eget billedarkiv, hvis det ønskes.
Kunden anerkender og accepterer, at designprocessen for en hjemmeside indebærer et samarbejde mellem Færk Webbureau og kunden. Kunden skal levere relevant information, materialer og feedback i løbet af designprocessen for at sikre, at hjemmesiden opfylder deres krav og forventninger. Kunden har ansvaret for at sikre, at eventuelt billedmateriale, som kunden leverer, ikke krænker tredjeparters immaterielle rettigheder eller er i strid med gældende lovgivning.
2.2 Tekstforfatning
Færk Webbureau tilbyder forskellige tekstforfatningsservices, der kan hjælpe kunden med at formidle deres budskaber på en effektiv og professionel måde. Disse services inkluderer:
- Udarbejdelse af tekster omhandlende produkter og services: Færk Webbureau kan hjælpe med at udarbejde engagerende og informationsrige tekster, der beskriver kundens produkter og services på en måde, der tiltrækker og informerer potentielle kunder.
- Udarbejdelse af tekster omhandlende virksomhedsprofil: Færk Webbureau kan assistere med at udvikle tekster, der præsenterer kundens virksomhed på en overbevisende måde, herunder virksomhedens historie, værdier, mission og vision.
- Udarbejdelse af tekster omhandlende FAQs: Færk Webbureau kan hjælpe med at udarbejde spørgsmål og svar, der adresserer ofte stillede spørgsmål om kundens produkter, services eller virksomhed generelt. Dette kan bidrage til at forbedre kundeservice og give relevant information til potentielle kunder.
- Udarbejdelse af SEO-optimerede tekster: Færk Webbureau kan udvikle tekster, der er optimeret til søgemaskiner og indeholder relevante søgeord og fraser. Dette kan hjælpe med at forbedre synligheden af kundens hjemmeside og øge chancerne for at blive fundet af potentielle kunder online.
- Udarbejdelse af blogindlæg: Færk Webbureau kan assistere med at skrive informative og engagerende blogindlæg, der kan øge trafikken til kundens hjemmeside og positionere dem som en ekspert inden for deres branche.
- Udarbejdelse af tekster til markedsføring: Færk Webbureau kan hjælpe med at udvikle salgsfremmende tekster, der formidler kundens budskaber på en overbevisende måde og øger chancerne for konverteringer og salg (læs mere om markedsføring under pkt. 4).
Kunden anerkender og accepterer, at det er deres ansvar at levere nøjagtige og relevant information til Færk Webbureau, som skal bruges som grundlag for tekstforfatningen. Kunden skal sikre, at de leverer tilstrækkelige oplysninger og eventuelle ændringer eller rettelser i tide for at sikre, at teksterne er i overensstemmelse med deres krav og forventninger.
2.3 Lov & Sikkerhed for hjemmesiden
Færk Webbureau tilbyder forskellige services inden for lov og sikkerhed for at sikre, at kunden opfylder de nødvendige juridiske krav og skaber et sikkert online miljø. Disse services inkluderer:
- Udarbejdelse af privatlivs- og cookiepolitik: Færk Webbureau vil udarbejde en privatlivs- og cookiepolitik i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning og andre relevante regler og bestemmelser. Det sikrer, at kunden opfylder sine forpligtelser med hensyn til beskyttelse af personlige oplysninger og brugen af cookies.
- Udarbejdelse af handelsbetingelser og lovpligtig virksomhedsinformation: Færk Webbureau vil hjælpe med at udarbejde handelsbetingelser og sikre, at kundens hjemmeside indeholder den nødvendige lovpligtige virksomhedsinformation, såsom kontaktoplysninger, CVR-nummer og lignende.
- Sikkerhed på hjemmesiden: Færk Webbureau vil træffe passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte kundens hjemmeside mod uautoriseret adgang, hacking, malware og andre sikkerhedstrusler. Dette inkluderer implementering af sikkerhedsprotokoller, firewall og regelmæssig opdatering af software og plugins.
- Opsætning af cookiebanner: Færk Webbureau vil opsætte et cookiebanner på kundens hjemmeside i overensstemmelse med gældende cookie-lovgivning. Dette sikrer, at kunden opfylder kravene om informeret samtykke til brugen af cookies.
- Backup af hjemmesiden: Færk Webbureau vil regelmæssigt tage backup af kundens hjemmeside for at sikre, at der er en sikkerhedskopi tilgængelig i tilfælde af uforudsete hændelser, som f.eks. datakorruption eller tekniske fejl.
- Udarbejdelse af webtilgængelighed: Færk Webbureau vil arbejde på at sikre, at kundens hjemmeside er tilgængelig for personer med forskellige former for funktionsnedsættelse og overholder relevante retningslinjer og standarder for webtilgængelighed.
Kunden anerkender og accepterer, at det endelige ansvar for overholdelse af lovgivning og sikkerhed på hjemmesiden ligger hos kunden selv. Færk Webbureau kan give vejledning og assistance, men kunden er ansvarlig for at sikre, at indholdet på hjemmesiden og den generelle drift er i overensstemmelse med gældende lovkrav og sikkerhedsstandarder.
2.4 Markedsføring af hjemmesiden
Færk Webbureau tilbyder forskellige online markedsføringsservices, som kan hjælpe kunden med at øge synligheden og rækkevidden af deres virksomhed på internettet. Disse services inkluderer:
- Markedsføring gennem sociale medier: Færk Webbureau kan assistere med oprettelse og administrering af virksomhedens sociale mediekonti og udvikle målrettede kampagner for at nå ud til målgruppen på platforme som Facebook, Instagram osv.
- SEO (Søgemaskineoptimering): Færk Webbureau kan arbejde på at forbedre kundens hjemmesides synlighed og placering i søgemaskineresultaterne gennem relevante søgeord, teknisk optimering og andre SEO-metoder.
- Design og udarbejdelse af tekster til nyhedsbreve: Færk Webbureau kan hjælpe med at designe og udvikle engagerende nyhedsbreve, samt assistere med udarbejdelse af relevante og målrettede tekster for at kommunikere med kundens eksisterende og potentielle kunder.
- Online annoncering: Færk Webbureau kan oprette og administrere online annonceringskampagner på platforme som Google Ads, Facebook Ads og lignende, med fokus på at øge trafikken til kundens hjemmeside og generere konverteringer.
- Design og udarbejdelse af tekst til rabatkuponer og gavekort: Færk Webbureau kan hjælpe med at designe og udvikle attraktive rabatkuponer og gavekort, samt assistere med udarbejdelse af tilhørende tekster for at tiltrække og fastholde kunder.
- Design og tekst til visitkort og brochurer: Færk Webbureau kan assistere med design og udarbejdelse af professionelle visitkort og brochurer, samt udvikle relevante tekster for at præsentere kundens virksomhed og ydelser på en engagerende måde.
Kunden anerkender og accepterer, at resultaterne af online markedsføring kan variere afhængigt af faktorer som målgruppe, konkurrencesituation og markedsforhold. Færk Webbureau stræber altid efter at yde den bedste indsats for at levere effektive markedsføringstiltag, men kan ikke garantere specifikke resultater.
2.5 Godt fra start med hjemmesiden
Færk Webbureau tilbyder forskellige services for at sikre, at kunden får en god start på deres online tilstedeværelse. Disse services inkluderer:
- Registrering af domæne: Færk Webbureau kan hjælpe kunden med at registrere et passende domænenavn, så kundens hjemmeside får en unik webadresse, der passer til deres virksomhed (læs mere om pris i forbindelse med registrering af domæne i pkt. 5).
- Oprettelse af hosting hos hostingudbyder: Færk Webbureau kan bistå kunden med at oprette en hostingkonto hos en hostingudbyder efter kundens eget valg. Kunden er ansvarlig for at vælge en passende hostingudbyder og betale eventuelle omkostninger forbundet hermed (læs mere om pris i forbindelse med oprettelse hos hostingudbyder i pkt. 5).
- Markedsføring af hjemmesiden: Færk Webbureau kan hjælpe med at markedsføre kundens hjemmeside ved at implementere relevante strategier og taktikker for at øge synligheden og trafikken til hjemmesiden. Dette kan omfatte søgemaskineoptimering (SEO), online annoncering og sociale medier markedsføring.
- Udvidet oplæring til hjemmesideplatformen: Færk Webbureau kan tilbyde en udvidet oplæring til kunden i brugen af hjemmesideplatformen, herunder instruktion i at opdatere indhold, administrere produkter, oprette blogindlæg osv. Dette sikrer, at kunden får den nødvendige viden og færdigheder til at vedligeholde og opdatere deres hjemmeside.
- Support: Færk Webbureau vil levere løbende support til kunden vedrørende brugen af hjemmesideplatformen, tekniske spørgsmål eller eventuelle udfordringer, der opstår i forbindelse med hjemmesiden. Færk Webbureau vil bestræbe sig på at yde support og løsninger så hurtigt og effektivt som muligt.
- Service vedrørende vedligehold af hjemmesiden: Færk Webbureau vil stå for vedligeholdelsen af kundens hjemmeside, herunder backup af hjemmesiden, sikkerhedsopdateringer, fejlrettelser, optimering af hjemmesidens ydeevne samt tilføjelse af kundens tekster og design efter kundens ønsker. Kunden kan anmode om ændringer og opdateringer, og Færk Webbureau vil bestræbe sig på at imødekomme disse inden for en rimelig tidsramme.
Kunden anerkender og accepterer, at det endelige ansvar for valg af domænenavn, hostingudbyder og indholdet på hjemmesiden ligger hos kunden selv. Færk Webbureau kan give vejledning og rådgivning, men kunden er ansvarlig for at træffe beslutninger og sikre, at indholdet er korrekt og i overensstemmelse med deres virksomhed.
2.6 Supporthjælp og vedligehold
Færk Webbureau tilbyder en times gratis efterleveringssupport af hjemmesiden efter endt serviceforløb i alle aftaler undtagen klippekortsordning. Læs mere herom i pkt. 7.4. Færk Webbureau tilbyder også supporthjælp efter behov og ønsker fra kunden. Færk Webbureaus supporthjælp omfatter opdatering af hjemmesidens tekst og billeder, tekstforfatning til kundens hjemmeside og markedsføring, samt opdatering af WordPress-platformen, plugins og temaet Divi. Færk Webbureau tilpasser supporthjælpen til kundens individuelle behov. Kommunikationen mellem Færk Webbureau og kunden foregår telefonisk eller skriftligt via e-mail. Færk Webbureau holder kunden opdateret om fremskridt og nødvendige handlinger, såfremt Færk Webbureau vurderer behov herfor. Det er op til kunden selv, hvad denne ønsker supporthjælp.
3 Indgåelse og ophævelse af aftale samt pris og betaling
3.1 Aftaleindgåelse, herunder tilbud og accept
Færk Webbureaus tilbud til kunden er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Kunden skal bekræfte accepten af tilbuddet skriftligt ved at fremsende en underskrevet kopi af det modtagne tilbud via e-mail til kontakt@faerkwebbureau.dk. Når tilbuddet er accepteret, vil aftalen mellem Færk Webbureau og kunden træde i kraft. Det skriftlige acceptbrev anses for at være en bindende aftale mellem parterne, medmindre der er foretaget ændringer eller afvigelser, der er blevet accepteret skriftligt af begge parter. Aftalen er bindende og endelig for begge parter.
Det skriftlige tilbud, som Færk Webbureau sender til kunden, omfatter en overordnet beskrivelse af kundens ønskede serviceydelser, dato for levering samt den tilhørende pris.
Accept af tilbud, der er Færk Webbureau i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Færk Webbureau, medmindre Færk Webbureau meddeler kunden andet.
3.2 Pakker og abonnementer
Færk Webbureau tilbyder følgende pakkeløsninger:
- Basis Pakke:
- 3 designede sider efter kundens valg (gælder ikke webshop og online betaling).
- Udarbejdelse af tekstindhold efter kundens valg til hjemmesiden med en samlet længde på 1.500 ord.
- Responsivt design, der sikrer optimal visning på både desktop og mobil.
- Indsættelse af cookie-banner på hjemmesiden, herunder indsættelse af link til kundens privatlivspolitik, hvis den er tilgængelig.
- Integration af en kontaktformular.
- Udvidet Pakke:
- 5 designet sider efter kundens valg (gælder ikke webshop og online betaling).
- Udarbejdelse af tekstindhold efter kundens valg til hjemmesiden med en samlet længde på 3.000 ord.
- Responsivt design, der sikrer optimal visning på både desktop og mobil.
- Indsættelse af cookie-banner på hjemmesiden, herunder indsættelse af link til kundens privatlivspolitik, hvis den er tilgængelig.
- Mulighed for at vise kundeanmeldelser på hjemmesiden (f.eks. i form af en slider eller live-anmeldelser via Trustpilot-plugin).
- Installation af sikkerheds- og spamplugins.
- Installation af backup-plugin.
- Premium Pakke:
- 8 designet sider efter kundens valg (gælder ikke webshop).
- Udarbejdelse af tekstindhold efter kundens valg til hjemmesiden med en samlet længde på 3.000 ord .
- Responsivt design, der sikrer optimal visning på både desktop og mobil.
- Indsættelse af cookie-banner på hjemmesiden, herunder indsættelse af link til kundens privatlivspolitik, hvis den er tilgængelig.
- Integration af en kontaktformular.
- Mulighed for at vise kundeanmeldelser på hjemmesiden (f.eks. i form af en slider eller live-anmeldelser via Trustpilot-plugin).
- Installation af sikkerheds- og spamplugins.
- Installation af backup-plugin.
- Udarbejdelse af privatlivs- og cookiepolitik.
- Implementering af et bookingsystem.
- Integration af live feed fra kundens sociale medie platform.
Færk Webbureau tilbyder følgende abonnementsløsninger:
- Basis Abonnement:
- Gratis design af tre sider ved valg af enten Udvidet Pakke og Premium Pakke (inkluderer ikke webshop og online betalingssystem).
- Backup af hjemmesiden udføres én gang månedligt.
- Løbende sikkerhedsopdateringer.
- Fejlrettelser ved behov.
- Løbende optimering af hjemmesidens ydeevne.
- Udvidet Abonnement:
- Gratis design af tre sider ved valg af enten Udvidet Pakke og Premium Pakke (inkluderer ikke webshop og online betalingssystem).
- Backup af hjemmesiden udføres én gang månedligt.
- Løbende sikkerhedsopdateringer.
- Fejlrettelser ved behov.
- Løbende optimering af hjemmesidens ydeevne.
- Opdatering af hjemmesidens tekstindhold med kundens egne tekster op til 8 gange årligt.
- Opdatering af hjemmesidens billede- og grafikindhold med kundens egne billeder/grafik op til 8 gange årligt.
- Optimering af hjemmesidens brugeroplevelse (f.eks. designændringer af menu, footer, header mv.) op til 2 gange årligt.
- Premium Abonnement:
- Gratis design af tre sider ved valg af enten Udvidet Pakke og Premium Pakke (inkluderer ikke webshop og online betalingssystem).
- Backup af hjemmesiden udføres én gang månedligt.
- Løbende sikkerhedsopdateringer.
- Fejlrettelser ved behov.
- Løbende optimering af hjemmesidens ydeevne.
- Opdatering af hjemmesidens tekstindhold med kundens egne tekster op til 12 gange årligt.
- Opdatering af hjemmesidens billede- og grafikindhold med kundens egne billeder/grafik op til 12 gange årligt.
- Optimering af hjemmesidens brugeroplevelse (f.eks. designændringer af menu, footer, header mv.) op til 4 gange årligt.
Eventuelle skræddersyede pakke- eller abonnementsløsninger, der afviger fra standardtilbuddet, skal aftales skriftligt mellem Færk Webbureau og kunden før abonnementets start.
Priser på pakke- og abonnementsløsninger fremgår på Færk Webbureaus hjemmeside. Alle priser er eksklusiv moms.
3.3 Klippekort
Det er muligt at købe et klippekort på henholdsvis fem og 10 timer. Klippekortet kan bruges til support efter afsluttede ydelser eller ved mindre opgaver, som kunden måtte have brug for hjælp til. Prisen på klippekortet fremgår på Færk Webbureaus hjemmeside og er eksklusiv moms. Klippekort skal betales forud og gælder i maksimum tre år fra klippekortets udstedelsesdato. Supporttiden er inklusiv eventuel kørsel til kundens lokation.
3.4 Timepris
Prisen for serviceydelserne følger Færk Webbureaus gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Færk Webbureau bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle oplyste priser er angivet i danske kroner og eksklusive moms. Timeprisen er, med mindre andet er skriftligt aftalt, 800 kr. eksklusiv moms. Færk Webbureau har til enhver tid ret til at ændre i sine priser (læs mere herom i pkt. 10)
3.5 Priser ikke inkluderet i Færk Webbureaus service-priser
Visse priser er ikke inkluderet i Færk Webbureaus service-priser. Dette gør sig gældende i følgende tilfælde:
- WordPress-tema og betalingsplugins: Hvis kunden ønsker at varetage administration og vedligeholdelse af sin egen hjemmeside og dermed ikke er Færk Webbureau, der yder denne service, er det vigtigt at bemærke, at kunden selv vil være ansvarlig for at købe og betale for licensen til det anvendte WordPress-tema, Divi, samt eventuelle betalingsplugins, der er anvendt på kundens hjemmeside.
- Registrering af domæne: Færk Webbureau kan hjælpe kunden med at registrere et passende domænenavn, så kundens hjemmeside får en unik hjemmesideadresse, der passer til deres virksomhed. Alle udgifter i forbindelse med registrering af domæne er ikke inkluderet i Færk Webbureaus service-priser.
- Oprettelse af hosting hos hostingudbyder: Færk Webbureau kan bistå kunden med at oprette en hosting-konto hos en hostingudbyder efter kundens eget valg. Alle udgifter i forbindelse med oprettelse af hosting er ikke inkluderet i Færk Webbureaus service-priser.
- Kørsel: Som udgangspunkt foregår al kommunikation telefonisk eller online. Indgås der særskilt aftale om fysisk besøg hos kunden, refunderes kørslen af kunden til de satser, der til enhver tid fastsættes af staten. Herudover faktureres kørselstiden efter gældende timepris.
3.6 Betaling
Alle faktura fremsendt af Færk Webbureau til kunden udstedes med en betalingsfrist på 8 dage fra fakturadatoen. Kunden opfordres til at betale fakturaen inden for den fristen for at undgå eventuelle forsinkelser eller uoverensstemmelser.
Betaling for pakkeløsninger:
Betalingen for tjenesteydelserne hos Færk Webbureau sker i to rater, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem Færk Webbureau og kunden:
- Første rate udgør 50% af det samlede beløb og skal betales, når fakturaen er modtaget af kunden i forbindelse med aftalens igangsættelse. Når Færk Webbureau har modtaget første rate af betalingen, påbegynder Færk Webbureau de aftalte serviceydelser. Kunden er ansvarlig for at opfylde betalingsforpligtelsen i henhold til de angivne betalingsbetingelser, før arbejdet kan påbegyndes. Færk Webbureau forbeholder sig retten til at udskyde eller suspendere arbejdet, indtil betalingen er modtaget i sin helhed, medmindre andet er aftalt skriftligt.
- Anden rate udgør de resterende 50% af det samlede beløb og skal betales efter levering af det endelige produkt til kunden.
Betaling for abonnementsløsninger:
Betaling skal forekomme månedligt, med mindre andet er skriftligt aftalt mellem Færk Webbureau og kunden. Kunden forpligter sig til at betale det aftalte beløb i henhold til den fastsatte betalingsplan i aftalen. Ved indgåelse af en aftale om abonnementsløsninger er der en bindingsperiode på minimum to år (læs mere herom i pkt. 12).
3.7 Ændringer i betalingsplan
Eventuelle ændringer eller tilføjelser til de aftalte serviceydelser kan medføre justeringer i prisen og betalingsplanen. Kunden vil blive informeret om sådanne ændringer, og der skal opnås skriftlig accept, inden de implementeres. Eventuelle ekstra omkostninger, der opstår som følge af kundens anmodninger eller ændringer, vil blive faktureret særskilt og skal betales i henhold til de aftalte betalingsvilkår (læs mere herom i pkt. 10).
3.8 Afdragsordning
Det er muligt at indgå aftale om afdragsordning. Afdragsordningen løber over maksimum 12 måneder. Betalingen vil være opdelt i periodiske rater, der skal betales med jævne mellemrum i løbet af serviceydelsens periode. Det præcise beløb og betalingsplan vil være angivet i aftalen.
3.9 Uoverensstemmende vilkår
Hvis Færk Webbureaus bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med kundens ordre eller aftalegrundlag, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Færk Webbureau skriftligt indenfor tre arbejdsdage efter modtagelse af aftalen. Ellers er kunden bundet af den indgåede aftale.
3.10 Rykker og rentegebyr ved forsinket betaling
Hvis kunden undlader at betale en faktura for serviceydelser rettidigt, fremsendes en rykker til kunden, hvorved der opkræves et rykkergebyr på 100,00 kr. eksklusiv moms pr. rykker. Kunden har en betalingsfrist for rykkergebyret på senest 10 hverdage fra modtagelsen af rykkergebyret. Færk Webbureau har desuden ret til rente af det forfaldne beløb på 1% pr. måned fra forfaldstidspunktet og indtil betaling er modtaget. Ved udebleven betaling sker almindelig inddrivelse af beløbet i henhold til inkassolovgivningens regler.
3.11 Gensidig ret til opsigelse af aftale
Enhver samarbejdsaftale kan frit opsiges af begge parter skriftligt med 30 dages varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag, eller med 30 dages varsel frem til ny betalingsperiode, jf. pkt. 3.6 og pkt. 3.8. Opsigelse skal ske skriftligt til kontakt@faerkwebbureau.dk. Den gensidige ret til opsigelse af aftale gælder dog ikke i forbindelse med bindingsperioden for abonnement (læs mere herom i pkt. 3.13)
3.12 Færk Webbureaus ret til ophævelse af aftalen
Færk Webbureau forholder sig retten til at annullere hele eller dele af aftalen efter denne er indgået, i tilfælde af at Færk Webbureau viser sig ude af stand til at imødekomme hele eller dele af aftalens vilkår. Såfremt hele aftalen annulleres, tilbagebetales eventuelle overførte beløb til kunden. I tilfælde af at Færk Webbureau er i stand til at imødekomme dele af den oprindelige aftale, fremlægges et nyt aftalegrundlag indeholdende et nyt prisforslag.
Færk Webbureau har desuden ret til ophævelse af aftalen i forbindelse med kundens eventuelle forsinkede betaling. Undlader kunden at betale en forfalden faktura for Færk Webbureaus serviceydelser senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Færk Webbureau, har Færk Webbureau ud over rente efter pkt. 3.10 ret til at fuldføre en eller flere af følgende handlinger:
- Suspendere eller ophæve salget af de serviceydelser, som forsinkelsen vedrører.
- Suspendere eller ophæve salget af serviceydelser, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor.
- Gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
3.13 Bindingsperiode for og opsigelse af abonnement
Aftaler indgået med abonnementsløsning har en bindingsperiode på to år. Det er vigtigt at bemærke, at betalingen for abonnementsløsningen fortsætter i hele bindingsperioden, uanset om kunden aktivt anvender eller drager fordel af ydelserne i løbet af denne periode. Kunden er forpligtet til at opfylde betalingsforpligtelsen i henhold til aftalen, medmindre der foreligger en gyldig opsigelse i overensstemmelse med aftalens vilkår.
Ved afslutningen af bindingsperioden vil abonnementsaftalen fortsætte med den løbende månedlige betaling, medmindre kunden opsiger sit abonnement hos Færk Webbureau. Efter bindingsperiodens ophør gælder kundens vilkår for opsigelse i henhold til pkt. 3.11.
4 Arbejdsproces for serviceydelse
4.1 Indledende dialogmøde
Når en kunde ønsker at benytte sig af Færk Webbureaus serviceydelser, arrangerer et indledende dialogmøde. Formålet med mødet er at diskutere kundens specifikke behov, krav og forventninger til den ønskede service samt at afklare eventuelle spørgsmål og bekymringer. Alle aftaler nedskrives af Færk Webbureau og sendes efterfølgende til kunden. Derudover fremsendes en skriftlig aftale til underskrivelse samt en faktura til betaling. Når kunden har sendt en underskrevet kopi af aftalen til Færk Webbureau og betalt den første betalingsrate, påbegynder Færk Webbureau arbejdet. Kunden skal desuden sikre, at alt aftalt og nødvendigt materiale fremsendes til Færk Webbureau, således at processen kan igangsættes. Færk Webbureau påtager sig ikke ansvar for forsinkelse af serviceleveringen, såfremt dette skyldes kundens tilbageholdelse af fremsendelsen af materiale (læs mere herom i pkt. 9.13).
Det indledende dialogmøde afholdes som udgangspunkt via Microsoft Teams, men hvis kunden ønsker et personligt møde, kan dette arrangeres. Såfremt kunden ønsker at mødes på kundens lokation, faktureres efter gældende timepris samt pr. kørt kilometer (læs mere herom i pkt. 3.5).
4.2 Dialogmøde undervejs i processen
Under udførelsen af serviceydelserne vil der på et mellem Færk Webbureau og kunden aftalt tidspunkt afholdes et dialogmøde. Dette sikrer, at begge parter er opdaterede og har mulighed for at drøfte eventuelle ændringer, tilpasninger eller andre relevante spørgsmål i forbindelse med arbejdet. Dialogmødet afholdes som udgangspunkt via Microsoft Teams, men hvis kunden ønsker et personligt møde, kan dette arrangeres. Såfremt kunden ønsker at mødes på kundens lokation, faktureres efter gældende timepris samt pr. kørt kilometer (læs mere herom i pkt. 3.5).
4.3 Yderligere møder
Hvis der er behov for yderligere møder eller konsultationer ud over det indledende dialogmøde og dialogmødet undervejs i processen, skal sådanne møder aftales mellem Færk Webbureau og kunden. Eventuelle yderligere møder eller konsultationer vil blive faktureret særskilt og vil være underlagt de aftalte betingelser og vilkår. Såfremt kunden ønsker at mødes på kundens lokation, faktureres efter gældende timepris samt pr. kørt kilometer (læs mere herom i pkt. 3.5).
4.4 Skriftlig kommunikation
Kunden har mulighed for at kommunikere skriftligt med Færk Webbureau via e-mail vedrørende feedback og spørgsmål i løbet af processen. Færk Webbureau vil bestræbe sig på at besvare henvendelser hurtigst muligt og inden for rimelig tid. Desuden vil Færk Webbureau, når det er relevant, fremsende eventuelle udkast af materiale til kunden til gennemsyn og feedback. Kunden opfordres til at give tilbagemelding inden for den aftalte tidsramme for at sikre en effektiv og gnidningsfri arbejdsproces. Vigtig kommunikation mellem Færk Webbureau og kunden skal foregå skriftligt for dokumentationens skyld. Begge parter anerkender, at skriftlig kommunikation via e-mail anses som gyldig og bindende for begge parter.
4.5 Ændringer og tilpasninger
Kunden skal give tydelig og detaljeret information samt nødvendig feedback i løbet af arbejdsprocessen, for at sikre at serviceydelserne opfylder deres forventninger. Eventuelle ændringer eller tilpasninger af større omfang, som kunden ønsker at foretage efter det indledende dialogmøde, skal kommunikeres til Færk Webbureau skriftligt eller på anden måde aftalt af begge parter. Færk Webbureau vil vurdere muligheden for at imødekomme ændringsønskerne og kan give en tilknyttet prisjustering og tidsplan for arbejdet.
4.6 Tidsramme
Tidsrammen for kundens projekt er afhængigt af projektets omfang. Tidsrammen for levering af kundens slutprodukt meddeles kunden, når Færk Webbureau har det fulde overblik over projektets omfang. Færk Webbureau stræber sig altid på at lave en aftale med kunden, som tilgodeser kundens deadline. Det vil dog ikke i alle tilfælde være muligt for Færk Webbureau at imødekomme kundens ønske for deadline.
5 Systemer
5.1 Hjemmesideportal
Færk Webbureau leverer design af hjemmesider i WordPress-platformen ved brug af WordPress-temaet Divi. Servicen omfatter helt eller delvist design af kundens hjemmeside afhængigt af kundens ønsker. Designet af kundens hjemmeside er baseret på de tilgængelige funktioner og muligheder i WordPress og WordPress-temaet Divi. Vær opmærksom på, at det anvendte WordPress-tema Divi er et betalingsprodukt og kræver en licens af kunden, såfremt kunden ønsker at administrere egen hjemmeside (læs mere herom i pkt. 3.5).
5.2 Specialkodning
Færk Webbureau foretager kun i begrænset omfang specialkodning af hjemmesider, og visse af kundens specifikke ønsker, der kræver specialkodning, kan ikke imødekommes, da Færk Webbureau kun tilbyder begrænset specialkodning.
5.3 Benyttelse af plugins
Færk Webbureau installerer relevante WordPress-plugins, således hjemmesiden er fuldt funktionsdygtig og i videst muligt udstrækning lever op til kundens ønsker og behov. Færk Webbureau står ikke til ansvar for eventuelle konsekvenser, som hjemmesidens plugins måtte have af negativ effekt på hjemmesiden (læs mere herom i pkt. 9.5). Eksterne plugins kan være på engelsk. Bemærk at visse plugins kan være betalingsplugins. Eventuelle udgifter for betalingsplugins er kunden selv ansvarlig for med mindre andet er aftalt mellem Færk Webbureau og kunden (læs mere herom i pkt. 3.5). Kunden er ligeledes selv ansvarlig for vedligehold og opdatering af de installerede plugins (læs mere herom i pkt. 9.5).
5.4 Hjemmesidens funktionalitet
Hjemmesiderne er funktionelle på gængse nyere enheder som er 2 år eller nyere samt seneste version af browsere, som driftes. Internet Explorer understøttes dermed ikke.
6 Levering af materiale fra kunden til Færk Webbureau
6.1 Særligt for design af hjemmesider:
- Information til Færk Webbureau i forbindelse med at Færk Webbureau registrerer domæne for kunden:
For at Færk Webbureau kan designe kundens endnu ikke eksisterende hjemmeside, er det nødvendigt, at kunden har et domæne eller ønsker at få registreret et. For at Færk Webbureau kan registrere et domæne for kunden, skal kunden videregive følgende oplysninger til Færk Webbureau, når de ønsker at få registreret et domæne: det ønskede domænenavn, registrantoplysninger (navn, adresse, e-mail osv.) og eventuelle præferencer for domæneudbyderen. Hvis kunden ikke har valgt en domæneudbyder, kan Færk Webbureau hjælpe med at identificere en egnet udbyder baseret på kundens behov og krav. Kunden skal sikre, at de angivne oplysninger er korrekte og opdaterede, da dette vil blive brugt under registreringsprocessen. Færk Webbureau vil bestræbe sig på at registrere domænet hurtigst muligt, men kan ikke garantere tilgængeligheden af det ønskede domænenavn eller ansvar for eventuelle problemer hos domæneudbyderen. Alle udgifter i forbindelse med registrering af domæne er eksklusiv i Færk Webbureaus pakke- og abonnementsløsninger, og det aftales særskilt mellem Færk Webbureau og kunden hvem af parterne, som afholder udgiften til domæneregistrering. - Information til Færk Webbureau i forbindelse med at Færk Webbureau opretter hosting hos ekstern hostingudbyder (valgt af kunden):
For at Færk Webbureau kan designe kundens endnu ikke eksisterende hjemmeside, er det nødvendigt, at kunden er oprettet hos en ekstern hostingudbyder. For at Færk Webbureau kan oprette kunden hos en hostingudbyder, skal kunden videregive følgende oplysninger til Færk Webbureau: navnet på den valgte hostingudbyder, hostingpakken og eventuelle specifikke krav eller præferencer for hostingmiljøet. Hvis kunden ikke har valgt en hostingudbyder, kan Færk Webbureau hjælpe med at identificere en egnet udbyder baseret på kundens behov og krav. Kunden skal sikre, at de angivne oplysninger er korrekte og opdaterede, da dette vil blive brugt under registreringsprocessen. Det er dog vigtigt at bemærke, at Færk Webbureau ikke er ansvarlig for eventuelle nedbrud, tekniske problemer eller andre uforudsete hændelser, der måtte opstå som følge af hostingudbyderens handlinger eller mangler (læs mere herom i pkt. 3, pkt. 9.6 samt 9.9). Kunden er ansvarlig for eventuelle omkostninger, der måtte være forbundet med den valgte hostingudbyder og for at overholde de vilkår og betingelser, der er fastsat af udbyderen. Hvis der er yderligere specifikationer eller krav til hostingmiljøet, bedes kunden venligst angive disse for at sikre, at Færk Webbureau kan konfigurere hostingmiljøet i overensstemmelse hermed. Kunden skal også sørge for at levere korrekte og ajourførte login-oplysninger til hostingkontrolpanelet, for at muliggøre konfiguration og administration af hostingmiljøet. - Information til Færk Webbureau i forbindelse med at kunden allerede har et eksisterende domæne og hosting:
Hvis kunden allerede har et eksisterende domæne og hosting, skal kunden informere Færk Webbureau herom. Kunden skal give relevante oplysninger, herunder domænenavn og login-oplysninger til hosting-kontrolpanelet. Færk Webbureau vil vurdere, hvorvidt det eksisterende domæne og hosting opfylder kravene for de ønskede serviceydelser. Det er kundens ansvar at sikre, at hostingen understøtter muligheden for, at hjemmesiden kan udvikles og er funktionsdygtig. Hvis der er behov for justeringer eller migration af domænet og hostingmiljøet, vil Færk Webbureau vurdere mulighederne og informere kunden om eventuelle omkostninger eller gebyrer forbundet hermed. Kunden er ansvarlig for at levere nøjagtige oplysninger og for eventuelle omkostninger i forbindelse med ændringer eller migreringer.
6.2 Særligt for tekstforfatning af enhver karakter:
- Levering af materiale:
Kunden er ansvarlig for at levere alt nødvendigt materiale til tekstforfatningsopgaver til Færk Webbureau. Dette inkluderer tekstudkast, information om emnet eller enhver relevant dokumentation. Færk Webbureau vil udelukkende gennemgå det modtagne materiale i overensstemmelse med den indgåede aftale. Dette kan omfatte redigering af tekster, stavekontrol og lignende. Såfremt kunden anmoder om bistand, der ligger ud over det aftalte omfang, vil dette blive faktureret særskilt baseret på den gældende timepris. - Manglende materialelevering:
Hvis kunden ikke leverer det nødvendige materiale rettidigt til overdragelse af hjemmesiden, vil Færk Webbureau indsætte midlertidig ‘lorem ipsum’-tekst og ‘kommer snart’-billeder på relevante steder på hjemmesiden for at sikre, at den har midlertidigt indhold. Det er derfor kundens ansvar at sikre, at alt materiale bliver fremsendt rettidigt for at undgå brugen af midlertidige elementer på hjemmesiden. - Prisjustering og tidsplan:
Hvis der opstår ændringer eller tilføjelser til tekstforfatningsopgaven ud over det oprindeligt aftalte omfang, kan det medføre en prisjustering og ændringer i tidsplanen for arbejdet. Færk Webbureau vil vurdere muligheden for at imødekomme ændringsønskerne og informere kunden om eventuelle ændringer i pris og tidsplan, før arbejdet påbegyndes.
7 Overdragelse af slutprodukt til kunden
7.1 Overdragelse af hjemmeside
Når Færk Webbureau har færdiggjort udviklingen af hjemmesiden i henhold til den indgåede aftale, vil overdragelsen af hjemmesiden til kunden finde sted. Dette sker ved skriftlig levering via e-mail af login-oplysninger til hjemmesidens back-end (WordPress). Hvis kunden ønsker det, kan der oprettes en brugervenlig opsætning af backend-miljøet.
7.2 Overdragelse af tekster til hjemmesiden eller markedsføringsmateriale
Færk Webbureau vil sørge for at levere de færdige tekster til hjemmesiden eller markedsføringsmaterialet til kunden i det aftalte format og inden for den aftalte tidsramme. Teksterne kan leveres enten som separate tekstfiler eller direkte integreret i hjemmesidens eller markedsføringsmaterialets struktur.
7.3 Filformat og dokumentation
Tekstfiler eller dokumenter, der overdrages til kunden, vil være i et standardiseret og almindeligt anvendt filformat, såsom .txt, .docx eller .pdf, medmindre andet er aftalt. Dette sikrer, at kunden nemt kan åbne, redigere og anvende teksterne efter behov. Yderligere dokumentation, herunder vejledninger til CMS eller andre relevante oplysninger, vil også blive leveret som en del af overdragelsen for at sikre, at kunden kan forvalte og vedligeholde hjemmesiden eller markedsføringsmaterialet korrekt.
7.4 Efterleveringssupport
Færk Webbureau tilbyder en times gratis efterleveringssupport af hjemmesiden efter afslutningen af serviceforløbet i alle aftaler undtagen klippekortsordning. I forbindelse med supporten kan kunden få et kort undervisningsforløb i CMS-systemet og få hjælp til spørgsmål. Efterleveringssupporten har en maksimal varighed på 1 time, medmindre andet er specificeret i den indgåede aftale. Tilbuddet om efterleveringssupport gælder i 6 måneder fra overleveringsdatoen af slutproduktet til kunden, hvorefter tilbuddet bortfalder.
72.5 Kundens ansvar ved modtagelse af slutprodukt
Det er kundens ansvar at sikre, at de nødvendige tekniske krav er opfyldt for at modtage og håndtere filer og materialer i forbindelse med overdragelsen. Færk Webbureau vil bistå med teknisk vejledning i rimeligt omfang, men kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle tekniske begrænsninger eller komplikationer, der ligger uden for virksomhedens kontrol. Det er desuden kundens ansvar at sikre, at de har passende it-infrastruktur og kompatibilitet til at håndtere overførslen og brugen af filer og materialer.
8 Ophavsret og immaterielle rettigheder
8.1 Ophavsret
Den fulde brugsret over kundens slutprodukt tilfalder kunden efter overdragelse. Dette betyder, at kunden har ret til at anvende, ændre og distribuere produktet i overensstemmelse med gældende lovgivning og eventuelle licensaftaler.
8.2 Immaterielle rettigheder
Alle immaterielle rettigheder, ud over dem kunden selv har leveret, tilhører Færk Webbureau. Dette inkluderer de elementer, der er udviklet af Færk Webbureau som en del af kundens projekt. Færk Webbureau har ret til at bruge disse komponenter i andre sammenhænge, herunder som reference og markedsføring på deres egen hjemmeside, sociale medieplatforme og hjemmesider tilhørende Færk Webbureaus kunder.
9 Ansvarsfraskrivelse
9.1 Generel ansvarsfraskrivelse
Kunden er ene og alene ansvarlig for kundens egen hjemmeside – undtaget ved forsætlig mislighold af Færk Webbureau. Færk Webbureau bestræber sig altid på at vejlede kunden ud fra bedste evne samt at afhjælpe og udbedre eventuelle fejl eller hacking, men er ikke forpligtet hertil med mindre det er en del af serviceaftalen mellem Færk Webbureau og kunden. Udbedring af fejl forårsaget af kunden eller af tredjepart faktureres særskilt, såfremt det ikke er en del af aftalen.
9.2 Materiale
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar for materialet modtaget af kunden. Det er kundens eget ansvar at sikre, at alt materiale, der sendes til Færk Webbureau, overholder gældende lovgivning om ophavsret, ikke krænker tredjeparters rettigheder samt at kunden generelt set er berettiget til at bruge materialet.
9.3 Kundens indirekte tab og manglende avance
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar i noget tilfælde for kundens indirekte tab eller manglende avance, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, følgeskader og/eller tab af/mangel på avance, som kunden måtte lide i forbindelse med driften af kundens hjemmeside. Disse tilfælde gælder:
- Kundens misligholdelse af hjemmesiden ved selvadministration.
- Kundens misligholdelse over for tredjepart.
- Hjemmesidens nedetid som følge af hosting.
- Mistede data som følge af hosting, WordPress-temaet Divi og/eller plugins, herunder backup-plugins (kunden opfordres til at have backup hos deres hostingleverandør).
- Hjemmesidens hastighed.
- Resultater i forbindelse med online markedsføring.
- Resultater i forbindelse med søgemaskineplacering (SEO)
9.4 Erstatningskrav
I tilfælde af erstatningskrav over for Færk Webbureau kan dette under ingen omstændigheder overstige summen af serviceydelsens samlede pris eller summen af kundens betalinger for de seneste seks måneders ydelser. Det samme gør sig gældende ved brud på persondatasikkerheden eller behandlinger, som kunden har ansvaret for, og som er foretaget af Færk Webbureau. Retter en kunde et erstatningskrav direkte mod Færk Webbureau, har Færk Webbureau desuden ret til at søge regres, således at Færk Webbureau i intet tilfælde betaler erstatning i videre omfang end angivet.
9.5 WordPress-tema og plugins
Færk Webbureau er ikke ansvarlig for nogen former for omkostninger forbundet med køb og vedligeholdelse af WordPress-temaer eller plugins, i tilfælde hvor kunden ønsker selv at administrere sin hjemmeside (læs mere herom i pkt. 3.5). Det er kundens eget ansvar at sikre, at alle nødvendige licenser til WordPress-temaet Divi samt eventuelle plugins, som Færk Webbureau har anvendt til at designe kundens hjemmeside, er anskaffet, installeret, opdateret og eventuelt betalt. Færk Webbureau er ikke ansvarlig for eventuelle fejl på kundens hjemmeside, såfremt disse skyldes kundens misligholdelse af hjemmesidens WordPress-tema og/eller plugins.
9.6Hastighed for hjemmesiden
Færk Webbureau er ikke ansvarlig for hjemmesidens hastighed. Hastigheden afhænger af mange faktorer heriblandt kundens materiale, ønskede ekstra plugins samt hastigheden på webhotel.
9.7 Juridisk dokumentation og vejledning
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar, såfremt der ydes udarbejdelse af juridisk dokumentation, såsom privatlivs- og cookiepolitik og handelsbetingelser, samt ved enhver anden form for juridisk vejledning. Det anbefales kunden at rådføre sig med en professionel juridisk rådgiver.
9.8 Hacking og uautoriseret adgang til hjemmesiden
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar, i tilfælde af at kundens hjemmesiden hackes eller ved anden uautoriseret adgang til hjemmesiden.
9.9 Tredjepartsleverandører
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar for eventuelle problemer eller fejl forårsaget af tredjepartsleverandører, herunder men ikke begrænset til hostingudbydere, domæneregistratorer eller betalingsgateway-udbydere. Eventuelle tvister eller krav skal håndteres direkte mellem kunden og den pågældende tredjepartsleverandør.
9.10 Ændringer foretaget af kunden
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar for eventuelle problemer eller fejl, der opstår som følge af ændringer, kunden selv foretager på hjemmesiden eller andre materialer efter levering. Kunden er ansvarlig for at sikre, at eventuelle ændringer ikke påvirker funktionaliteten eller sikkerheden på hjemmesiden negativt.
9.11 Opdateringer og vedligeholdelse
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar for eventuelle problemer eller fejl, der opstår som følge af manglende opdateringer eller vedligeholdelse af hjemmesiden eller relaterede systemer foretaget af kunden. Det er kundens ansvar at sikre, at hjemmesiden og eventuelle tilknyttede systemer er opdateret og vedligeholdt for at undgå sikkerhedsrisici eller funktionsfejl.
9.12 Force majeure
Færk Webbureau kan ikke drages til ansvar for eventuelle forsinkelser, manglende leverancer eller andre problemer, der skyldes omstændigheder uden for Færk Webbureaus rimelige kontrol, herunder, men ikke begrænset til, naturkatastrofer, krig, strejker, lockout, strømsvigt eller tekniske problemer, der påvirker Færk Webbureaus evne til at levere ydelserne.
9.13 Forsinkelser som skyldes kunden
Færk Webbureau fralægger sig ethvert ansvar for forsinkelser i leveringen af tjenesteydelser, der skyldes kundens tilbageholdelse af fremsendelse af materiale og/eller manglende kommunikation med Færk Webbureau.
10 Ændringer
Færk Webbureau har til enhver tid ret til at ændre i forretningsbetingelserne og priser. Ved ændringer i betingelser og/eller priser, informeres kunden herom, hvorefter kunden inden for en tidsperiode på 20 dage har mulighed for at opsige den indgået aftale inden de nye betingelser træder i kraft. Såfremt kunden ikke opsiger aftalen inden for tidsperioden, fortsættes aftalen med de nye gældende forretningsbetingelser.
11 Persondata
11.1 Kunden er dataansvarlig
Kunden er selv dataansvarlig og forpligter sig derved på baggrund af gældende lovgivning at sikre korrekt behandling af persondata. Herunder at indgå eventuelle databehandleraftaler med de databehandlere, som hjemmesiden består af.
11.2 Færk Webbureaus behandling af kundens persondata
Færk Webbureau behandler kundens persondata i henhold til gældende lovgivning på området. Yderligere oplysninger til kunden, om hvordan Færk Webbureau behandler kundens persondata, kan læses i Færk Webbureaus privatlivs- og cookiepolitik, som findes her.
12 Gældende lov og værneting
12.1 Gældende lov
Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.
12.2 Værneting
Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol.