Handelsbetingelser

Virksomhedsinformation

Færk Webbureau
Kamilla Færk Nielsen, ejer
Siøvej 25, 8370 Hadsten
51 60 33 94
kontakt@faerkwebbureau.dk
CVR-nr.: 43009052

Serviceydelser

Design af hjemmesider

Jeg tilbyder professionelle designservices til oprettelse af forskellige typer hjemmesider, der imødekommer dine behov og præferencer.

Du anerkender og accepterer, at designprocessen for en hjemmeside indebærer et samarbejde mellem os. Du skal levere relevant information, materialer og feedback i løbet af designprocessen for at sikre, at hjemmesiden opfylder dine krav og forventninger. Du har ansvaret for at sikre, at eventuelt billedmateriale, som du leverer, ikke krænker tredjeparters immaterielle rettigheder eller er i strid med gældende lovgivning.

Tekstforfatning

Jeg tilbyder forskellige tekstforfatningsservices, der kan hjælpe dig med at formidle dine budskaber på en effektiv og professionel måde.

Du anerkender og accepterer, at det er dit ansvar at levere nøjagtige og relevant information til mig, som skal bruges som grundlag for tekstforfatningen. Du skal sikre, at du leverer tilstrækkelige oplysninger og eventuelle ændringer eller rettelser i tide for at sikre, at teksterne er i overensstemmelse med dine krav og forventninger.

Marketing

Jeg tilbyder forskellige online marketingsservices, som kan hjælpe dig med at øge synligheden og rækkevidden af din virksomhed på internettet og via trykte medier. Disse services dækker blandt andet over marketing på sociale medier, SEO, design og tekstudarbejdelse af nyhedsbreve, gavekort og rabatkuponer samt visitkort og brochurer.

Du anerkender og accepterer, at resultaterne af markedsføring kan variere afhængigt af faktorer såsom målgruppe, konkurrencesituation og markedsforhold. Jeg stræber altid efter at yde den bedste indsats for at levere effektive markedsføringstiltag, men jeg kan ikke garantere specifikke resultater.

Drift & service

Jeg tilbyder forskellige services inden for drift af hjemmesider, herunder blandt andet hosting, vedligehold af hjemmesiden og opdatering af hjemmesideindhold.

Du anerkender og accepterer, at det endelige ansvar for overholdelse af lovgivning og sikkerhed på hjemmesiden ligger hos dig selv. Jeg kan give vejledning og assistance, men du er ansvarlig for at sikre, at indholdet på hjemmesiden og den generelle drift er i overensstemmelse med gældende lovkrav og sikkerhedsstandarder.

Serviceydelser

Design af hjemmesider

Færk Webbureau tilbyder professionelle designservices til oprettelse af forskellige typer hjemmesider, der imødekommer kundens behov og præferencer.

Kunden anerkender og accepterer, at designprocessen for en hjemmeside indebærer et samarbejde mellem Færk Webbureau og kunden. Kunden skal levere relevant information, materialer og feedback i løbet af designprocessen for at sikre, at hjemmesiden opfylder deres krav og forventninger. Kunden har ansvaret for at sikre, at eventuelt billedmateriale, som kunden leverer, ikke krænker tredjeparters immaterielle rettigheder eller er i strid med gældende lovgivning.

Tekstforfatning

Færk Webbureau tilbyder forskellige tekstforfatningsservices, der kan hjælpe kunden med at formidle deres budskaber på en effektiv og professionel måde.

Kunden anerkender og accepterer, at det er deres ansvar at levere nøjagtige og relevant information til Færk Webbureau, som skal bruges som grundlag for tekstforfatningen. Kunden skal sikre, at de leverer tilstrækkelige oplysninger og eventuelle ændringer eller rettelser i tide for at sikre, at teksterne er i overensstemmelse med deres krav og forventninger.

Drift

Færk Webbureau tilbyder forskellige services inden for drift af hjemmesider, herunder blandt andet hosting, vedligehold af hjemmesiden og opdatering af hjemmesideindhold.

Kunden anerkender og accepterer, at det endelige ansvar for overholdelse af lovgivning og sikkerhed på hjemmesiden ligger hos kunden selv. Færk Webbureau kan give vejledning og assistance, men kunden er ansvarlig for at sikre, at indholdet på hjemmesiden og den generelle drift er i overensstemmelse med gældende lovkrav og sikkerhedsstandarder.

Marketing

Færk Webbureau tilbyder forskellige online marketingsservices, som kan hjælpe kunden med at øge synligheden og rækkevidden af deres virksomhed på internettet og via trykte medier. Disse services dækker blandt andet over marketing på sociale medier, SEO, design og tekstudarbejdelse af nyhedsbreve, gavekort og rabatkuponer samt visitkort og brochurer.

Kunden anerkender og accepterer, at resultaterne af markedsføring kan variere afhængigt af faktorer såsom målgruppe, konkurrencesituation og markedsforhold. Færk Webbureau stræber altid efter at yde den bedste indsats for at levere effektive markedsføringstiltag, men kan ikke garantere specifikke resultater.

Aftaleindgåelse, herunder tilbud og accept

Mit tilbud til dig er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Du skal acceptere tilbuddet skriftligt ved at sende en underskrevet kopi af det modtagne tilbud via e-mail til kontakt@faerkwebbureau.dk. Når tilbuddet er accepteret, træder aftalen mellem os i kraft. Det skriftlige acceptbrev anses for at være en bindende aftale mellem os, medmindre der er foretaget ændringer eller afvigelser, som begge parter har accepteret skriftligt. Aftalen er bindende og endelig for os begge.

Det skriftlige tilbud, jeg sender til dig, omfatter en overordnet beskrivelse af de ønskede serviceydelser, dato for levering samt den tilhørende pris.

Accept af tilbud, der er i min hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for mig, medmindre jeg meddeler dig andet.

Priser og Abonnementer

Alle priser på mine services fremgår på hjemmesiden. Jeg tilbyder også abonnementer for drift og services samt klippekort á fem og ti timer. Priserne på hjemmesiden er vejledende og eksklusive moms. Jeg skræddersyr priser med dig ud fra opgavens omfang, så du får en løsning, der passer præcist til dine behov.

Bemærk, at visse priser ikke er inkluderet i mine servicepriser. Dette gælder i følgende tilfælde:

  • WordPress-tema Divi Elegant Themes, hvis du vælger selv at administrere din hjemmeside
  • Plugins, som kræver ekstraordinær betaling, f.eks. booking- og betalingsplugins
  • Gebyrer i forbindelse med kundebetaling på webshop
  • Registrering af domæne

Eventuelle ekstraomkostninger vil blive kommunikeret klart og tydeligt, så der ikke opstår misforståelser. Du er altid velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak om dine specifikke behov og få et skræddersyet tilbud.

Betaling

Alle fakturaer fremsendt til dig udstedes med en betalingsfrist på 8 dage fra fakturadatoen. Betaling for en enkeltstående serviceydelse (eksempelvis design af hjemmeside) sker i to rater af hver 50% af det samlede beløb, medmindre vi har aftalt andet skriftligt. Du modtager en faktura på første rate ved aftalens igangsættelse, hvorefter opgaven påbegyndes. Jeg forbeholder mig retten til at udskyde eller suspendere arbejdet, indtil betalingen er modtaget i sin helhed, medmindre andet er aftalt skriftligt. Anden rate betales efter levering af det endelige produkt til dig. Ved abonnementsløsninger betales disse per måned.

Ændringer i betalingsplan

Eventuelle ændringer eller tilføjelser til de aftalte serviceydelser kan medføre justeringer i prisen og betalingsplanen. Du vil blive informeret om sådanne ændringer indenfor en rimelig tidsramme. Eventuelle ekstra omkostninger, der opstår som følge af dine anmodninger eller ændringer, skal vil blive faktureret særskilt og skal betales i henhold til de aftalte betalingsvilkår. Alle anmodninger skal fremsendes til mig på skrift og er først endeligt gældende, når jeg skriftligt har accepteret.

Afdragsordning

Det er muligt at indgå aftale om afdragsordning. Afdragsordningen løber over maksimum 12 måneder. Betalingen vil være opdelt i periodiske rater, der skal betales med jævne mellemrum i løbet af serviceydelsens periode. Det præcise beløb og betalingsplan aftales mellem os og vil være angivet i aftalen.

Rykker og rentegebyr ved forsinket betaling

Hvis du undlader at betale en faktura for serviceydelser rettidigt, fremsendes en rykker til dig, hvorved der opkræves et rykkergebyr. Du har en betalingsfrist for rykkergebyret. Jeg har desuden ret til rente af det forfaldne beløb fra forfaldstidspunktet og indtil betaling er modtaget. Ved udebleven betaling sker inddrivelse af beløbet i henhold til inkassolovgivningens regler.

Indgåelse og afvikling af aftale

Uoverensstemmende vilkår

Hvis min bekræftelse af en ordre på serviceydelser ikke stemmer overens med din ordre eller aftalegrundlag, og du ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal du meddele det til mig skriftligt inden for fem arbejdsdage efter modtagelse af aftalen ellers er du bundet af den indgåede aftale.

Gensidig ret til opsigelse af aftale

Enhver samarbejdsaftale kan frit opsiges af begge parter skriftligt med 30 dages varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag, eller med 30 dages varsel frem til ny betalingsperiode. Opsigelse skal ske skriftligt til kontakt@faerkwebbureau.dk.

Min ret til ophævelse af aftalen

Jeg forholder mig retten til at annullere hele eller dele af aftalen, i tilfælde af at jeg viser mig ude af stand til at imødekomme hele eller dele af aftalens vilkår. Jeg har desuden ret til ophævelse af aftalen i forbindelse med din eventuelle forsinkede betaling.

Bindingsperiode for og opsigelse af abonnement

Der er ingen bindingsperiode på indgåelse af abonnementer. Betalingen for abonnementet fortsætter, uanset om du aktivt anvender eller drager fordel af ydelserne i løbet af denne periode. Du er forpligtet til at opfylde betalingsforpligtelsen i henhold til aftalen, medmindre der foreligger en gyldig opsigelse i overensstemmelse med aftalens vilkår. Ønsker du at opsige dit abonnement hos mig, kan dette ske med en måneds varsel.

Møder og kommunikation

Alle møder afholdes som udgangspunkt via Microsoft Teams, men kan også arrangeres personligt hos dig (alt afhængig af geografi). Inden jeg påbegynder din opgave, afholder vi et møde, hvor vi diskutere dine behov, krav og forventninger samt afklarer eventuelle spørgsmål. Efter mødet sender jeg en skriftlig aftale og en faktura til dig. Når du har underskrevet aftalen og betalt første rate, starter jeg arbejdet. Husk at sende alt nødvendigt materiale til mig for at undgå forsinkelser.

Som udgangspunkt afholdes et enkelt procesmøde undervejs (ved opgaver af større omfang, f.eks. ved udvikling af webshop og lignende, afholdes 2-3 møder). Procesmødets formål er at sikre, at opgaven er i overensstemmelse med din ønskede forventninger samt at afklare eventuelle spørgsmål.

Hvis der er behov for yderligere møder, aftales de mellem os og faktureres særskilt.

Du kan altid kommunikere skriftligt med mig via e-mail for feedback og spørgsmål. Jeg bestræber mig på at svare hurtigst muligt. Vigtig kommunikation skal foregå skriftligt for dokumentationens skyld, og e-mails anses som gyldige og bindende.

Tidsramme, ændringer og tilpasninger

Tidsrammen for dit projekt afhænger af omfanget. Jeg meddeler tidsrammen, når jeg har et fuldt overblik over projektet. Jeg stræber efter at tilgodese din deadline, men det er ikke altid muligt at imødekomme dette. For at sikre, at mine serviceydelser opfylder dine forventninger, skal du give tydelig feedback. Større ændringer efter det indledende møde skal kommunikeres skriftligt. Jeg vurderer ændringerne og giver besked om eventuelle prisjusteringer og tidsplan.

Hjemmesidesystem

Jeg leverer design af hjemmesider i WordPress ved brug af temaet Divi Elegant Themes. Servicen omfatter helt eller delvist design afhængigt af dine ønsker. Bemærk, at Divi er et betalingsprodukt og kræver en licens, hvis du ønsker at administrere din hjemmeside selv.

Jeg installerer relevante WordPress-plugins for at sikre, at din hjemmeside er fuldt funktionsdygtig. Jeg står ikke til ansvar for eventuelle negative effekter af plugins. Bemærk, at visse plugins kan være betalingsplugins, og udgifterne for disse er dit ansvar, medmindre andet er aftalt. Du er også ansvarlig for vedligehold og opdatering af de installerede plugins, hvis du ønsker at administrere din hjemmeside selv.

De hjemmesider, jeg designer, fungerer på nyere enheder og seneste versioner af browsere, men Internet Explorer understøttes ikke.

Jeg tilbyder kun begrænset specialkodning, så visse specifikke ønsker kan muligvis ikke imødekommes.

Information og materialer, du skal give mig

For at kunne levere mine serviceydelser effektivt, har jeg brug for nedenstående information og materiale fra dig, inden arbejdet kan påbegyndes. Sørg for, at al information og materiale er korrekt og opdateret for at undgå forsinkelser i arbejdsprocessen. Jeg påbegynder arbejdet, når alt nødvendigt materiale er modtaget og eventuelle spørgsmål er afklaret.

Design af Hjemmeside

Hvis du allerede har et domæne, skal du oplyse domænenavnet. Hvis du ønsker, at jeg skal oprette domænet, har jeg brug for det ønskede domænenavn og registrantoplysninger såsom navn, adresse og e-mail.

Hvis du allerede har hosting, skal jeg bruge navnet på hostingudbyderen og login-oplysninger til hosting-kontrolpanelet. Hvis du ønsker, at jeg skal hoste hjemmesiden, opretter jeg selv den nødvendige hosting.

Hvis du har en eksisterende hjemmeside, skal du give mig adgang til den. Hvis jeg skal lave hjemmesiden fra start, har jeg brug for dine designpræferencer, herunder eksempler på hjemmesider du kan lide, farver, skrifttyper, specifikke funktioner, målgruppe og information om dig og din virksomhed.

Hvis du vil drifte hjemmesiden selv, skal du sørge for at have en licens til WordPress-temaet Divi Elegant Themes samt eventuelle installerede plugins. Hvis du ønsker, at jeg skal drifte hjemmesiden, behøver jeg adgang til relevante systemer med mindre jeg selv har oprettet hjemmesiden.

Hvis du allerede har billeder, skal du levere dem til mig. Hvis jeg skal finde billeder, har jeg brug for at vide, hvilken type billeder du ønsker, samt eventuelle specifikke krav eller præferencer.

Tekstforfatning

Skal jeg skrive dinetekster, har jeg brug for detaljer om emnet, produkter eller tjenester, relevante nøgleord for SEO (hvis du har tilvalgt SEO) samt information om målgruppen og dig og din virksomhed.

Marketing

For markedsføring har jeg – alt afhængigt at marketings-servicen – brug for information om dine mål og forventninger for kampagner, målgruppen, ønskede sociale medie kanaler som Facebook og LinkedIn, samt budgetrammer. Materialer som billeder, logoer og eksempler på tidligere kampagner eller marketingmateriale er også nødvendige.

Overdragelse af slutprodukt til dig

Overdragelse af hjemmeside

Når jeg har færdiggjort udviklingen af din hjemmeside, overdrager jeg den til dig via e-mail med login-oplysninger til WordPress-backend. Hvis du ønsker det, kan jeg oprette en brugervenlig opsætning af backend-miljøet.

Overdragelse af tekster

Jeg leverer de færdige tekster til din hjemmeside eller markedsføringsmateriale i det aftalte format og inden for den aftalte tidsramme. Teksterne kan leveres som separate tekstfiler eller direkte integreret i hjemmesidens eller markedsføringsmaterialets struktur.

Filformat og dokumentation

Tekstfiler eller dokumenter, der overdrages til dig, vil være i et standardiseret og almindeligt anvendt filformat, såsom .txt, .docx eller .pdf, medmindre andet er aftalt. Dette sikrer, at du nemt kan åbne, redigere og anvende teksterne efter behov. Yderligere dokumentation, herunder vejledninger til CMS eller andre relevante oplysninger, vil også blive leveret som en del af overdragelsen, så du kan forvalte og vedligeholde hjemmesiden eller markedsføringsmaterialet korrekt.

Efterleveringssupport

Jeg tilbyder en times gratis efterleveringssupport af hjemmesiden efter afslutningen af serviceforløbet i alle aftaler undtagen klippekortsordning. I forbindelse med supporten kan du få et kort undervisningsforløb i hjemmesidesystemet og få hjælp til spørgsmål. Efterleveringssupporten har en maksimal varighed på 1 time, medmindre andet er specificeret i den indgåede aftale. Tilbuddet om efterleveringssupport gælder i 14 dage fra overleveringsdatoen af slutproduktet til dig, hvorefter tilbuddet bortfalder.

Dit ansvar ved modtagelse af slutprodukt

Det er dit ansvar at sikre, at de nødvendige tekniske krav er opfyldt for at modtage og håndtere filer og materialer i forbindelse med overdragelsen. Jeg vil bistå med teknisk vejledning i rimeligt omfang, men kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle tekniske begrænsninger eller komplikationer, der ligger uden for min kontrol. Det er desuden dit ansvar at sikre, at du har passende it-infrastruktur og kompatibilitet til at håndtere overførslen og brugen af filer og materialer.

Ophavsret og immaterielle rettigheder

Efter overdragelse tilfalder den fulde brugsret over dit slutprodukt dig. Det betyder, at du har ret til at anvende, ændre og distribuere produktet i overensstemmelse med gældende lovgivning og eventuelle licensaftaler.

Alle immaterielle rettigheder, ud over dem du selv har leveret, tilhører mig. Dette inkluderer de elementer, der er udviklet af mig som en del af dit projekt. Jeg har ret til at bruge disse komponenter i andre sammenhænge, herunder som reference og markedsføring på min egen hjemmeside, sociale medieplatforme og hjemmesider tilhørende mine kunder.

Ansvarsfraskrivelse

Generel ansvarsfraskrivelse

Du er eneansvarlig for din egen hjemmeside – med undtagelse af tilfælde med forsætlig misligholdelse fra min side. Jeg stræber altid efter at vejlede dig bedst muligt samt at afhjælpe og udbedre eventuelle fejl eller hacking, men dette er kun forpligtet i henhold til vores serviceaftale. Udbedring af fejl forårsaget af dig selv eller tredjepart faktureres særskilt, medmindre det er inkluderet i aftalen.

Materiale

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for materialet, du sender til mig. Det er dit ansvar at sikre, at alt materiale overholder gældende lovgivning om ophavsret, ikke krænker tredjeparters rettigheder og generelt er lovligt at anvende.

Dit indirekte tab og tab af avance

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for dit indirekte tab eller tab af avance, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, følgeskader og/eller tab af/mangel på avance, som du måtte lide i forbindelse med driften af din hjemmeside. Disse tilfælde omfatter:

  1. Din egen administration af hjemmesiden.
  2. Din misligholdelse over for tredjepart.
  3. Hjemmesidens nedetid på grund af hosting.
  4. Tab af data på grund af hosting, WordPress-temaet Divi og/eller plugins, herunder backup-plugins (du anbefales at have backup hos din hostingleverandør).
  5. Hjemmesidens hastighed.
  6. Resultater fra online markedsføring.
  7. Resultater fra søgemaskineplacering (SEO).

Erstatningskrav

Ved erstatningskrav mod mig kan beløbet under ingen omstændigheder overstige summen af den samlede serviceydelses pris eller det samlede beløb af dine betalinger for de seneste seks måneders ydelser. Det samme gælder ved brud på persondatasikkerhed eller behandlinger, du er ansvarlig for, og som er foretaget af mig. Hvis du retter et erstatningskrav direkte mod mig, har jeg desuden ret til at søge regres, således at jeg ikke betaler erstatning i et større omfang end angivet.

WordPress-tema og plugins

Jeg er ikke ansvarlig for nogen former for omkostninger forbundet med køb og vedligeholdelse af WordPress-temaer eller plugins, hvis du selv ønsker at administrere din hjemmeside. Det er dit ansvar at sikre, at alle nødvendige licenser til WordPress-temaet Divi Elegant Themes og eventuelle plugins, jeg har anvendt til at designe din hjemmeside, er anskaffet, installeret, opdateret og eventuelt betalt. Jeg er ikke ansvarlig for eventuelle fejl på din hjemmeside, hvis disse skyldes din egen misligholdelse af dit hjemmesides WordPress-tema og/eller plugins.

Hastighed for din hjemmeside

Jeg er ikke ansvarlig for hastigheden af din hjemmeside. Hastigheden afhænger af mange faktorer, herunder dit materiale, ønskede ekstra plugins samt hastigheden hos din webhost.

Juridisk dokumentation og vejledning

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for udarbejdelse af juridisk dokumentation som privatlivs- og cookiepolitik, handelsbetingelser samt andre former for juridisk vejledning. Jeg anbefaler, at du søger professionel juridisk rådgivning.

Hacking og uautoriseret adgang til din hjemmeside

Jeg kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af hacking af din hjemmeside eller anden uautoriseret adgang.

Tredjepartsleverandører

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for problemer eller fejl forårsaget af tredjepartsleverandører, herunder men ikke begrænset til hostingudbydere, domæneregistratorer eller betalingsgateway-udbydere. Eventuelle tvister eller krav skal håndteres direkte mellem dig og den pågældende tredjepartsleverandør.

Ændringer foretaget af dig

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for problemer eller fejl, der opstår som følge af ændringer, du selv foretager på din hjemmeside eller andre materialer efter levering. Det er dit ansvar at sikre, at eventuelle ændringer ikke påvirker funktionaliteten eller sikkerheden på din hjemmeside negativt.

Opdateringer og vedligeholdelse

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for problemer eller fejl, der opstår som følge af manglende opdateringer eller vedligeholdelse af din hjemmeside eller relaterede systemer, som du foretager. Det er dit ansvar at sikre, at din hjemmeside og eventuelle tilknyttede systemer er opdaterede og vedligeholdte for at undgå sikkerhedsrisici eller funktionsfejl.

Force majeure

Jeg kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser, manglende leverancer eller andre problemer, der skyldes omstændigheder uden for min rimelige kontrol, herunder men ikke begrænset til naturkatastrofer, krig, strejker, lockout, strømsvigt eller tekniske problemer, der påvirker min evne til at levere ydelser.

Forsinkelser forårsaget af dig

Jeg fraskriver mig ethvert ansvar for forsinkelser i leveringen af tjenesteydelser, der skyldes, at du tilbageholder materiale eller ikke kommunikerer tilstrækkeligt med mig.

Ændringer

Jeg har til enhver tid ret til at ændre forretningsbetingelser og priser. Du vil blive informeret om ændringer i betingelser og/eller priser, hvorefter du har mulighed for at opsige den indgåede aftale inden for en periode på 20 dage, før de nye betingelser træder i kraft. Hvis du ikke opsiger aftalen inden for denne periode, fortsætter aftalen med de nye gældende forretningsbetingelser.

Persondata

Du er selv dataansvarlig og forpligter dig til at sikre korrekt behandling af persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det inkluderer at indgå eventuelle databehandleraftaler med de databehandlere, som din hjemmeside består af.

Jeg behandler dine persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning. Yderligere oplysninger om, hvordan jeg behandler dine persondata, kan findes i min privatlivs- og cookiepolitik, som du kan læse på min hjemmeside.

Gældende lov og værneting

Vores samarbejde er underlagt dansk ret. Enhver tvist i forbindelse med vores samarbejde skal afgøres ved en dansk domstol.